Даму стратегиясы
Жаңа стратегия 2024-2033 жж.
2024 жылғы 19 шілдеде «Самұрық-Энерго» АҚ Директорлар кеңесінің шешімімен «Самұрық-Энерго» АҚ-ның 2024-2033 жылдарға арналған даму стратегиясы (бұдан әрі – Стратегия) бекітілді. Жаңа Стратегия энергетикалық сектордағы жаһандық және ішкі өзгерістерді ескереді, ЖЭК дамытуға, энергиямен жабдықтаудың тиімділігі мен сенімділігін арттыруға, сондай-ақ ESG-қағидаттарды іске асыруға бағытталған.
Негізгі үрдістер мен сын-қатерлер
- 2024 жылға қарай 2,8 ГВт, ал 2030 жылға қарай 6,2 ГВт мөлшерінде энергия тапшылығы болжанып отыр. Бұл көмір станцияларын салуды және газ генерациясын кеңейтуді қоса алғанда, жаңа базалық қуаттарды шұғыл енгізуді талап етеді.
- 2030 жылға дейін ЖЭК жобаларының қуатын 6,2 ГВт ұлғайту жоспарлануда. Алайда, ЖЭК-тің жедел дамуы Түркістан мен Қызылордада бу-газ қондырғылары (БГҚ), сондай-ақ жаңа СЭС және МАЭС сияқты маневрлік қуаттарды салу қажеттілігін туғызады.
- Активтерді басқару тиімділігін арттыру үшін оларды қайта құрылымдау жүргізіледі. Атап айтқанда, ЖЭК және СЭС активтерін «жасыл» энергетиканы дамытуға мамандандырылған жеке бақылаудағы заңды құрылымға – Qazaq Green Power PLC Жария компаниясына берудің орындылығы қарастырылуда.
- Электр энергиясын бірыңғай сатып алушыны және теңгерімдеуші нарықты енгізу тарифтік саясатты қайта қарауға әкеледі. Бұл энергетикаға салымдарды қайтарудың инвестициялық тетіктері мен жаңа тәсілдерін бейімдеуді талап етеді.
- Борыштық жүктемені төмендету басымдық болып қала береді, ал жаңа жобаларды қаржыландыру үшін «жасыл» облигациялар және басқа да тұрақты қаржы құралдары арқылы қаражат тартылады.
- Компания 2060 жылға дейін көміртегі бейтараптылығының ұлттық стратегиясын ұстанады. Бұл ЖЭК инвестициялық тартымдылығын арттырады және ESG-облигациялар шығаруды қоса алғанда, «жасыл» қаржыландыруды дамытуды ынталандырады.
- Энергия жүйесінің тиімділігін арттыру үшін шығарындылар мониторингінің автоматтандырылған жүйелері, энергия тұтынуды басқару үшін цифрлық шешімдер және жүктемені болжауда жасанды интеллект енгізіледі.
- Мемлекеттік деңгейде тұрақты энергиямен жабдықтауды қамтамасыз етуге және ЖЭК-ке жедел көшуге бағытталған тариф белгілеудің жаңа стандарттары мен стратегиялық жобаларды қолдау тетіктері енгізілуде.
- Өңірлік жылумен жабдықтауға, Көкшетау, Өскемен, Семей қалаларында ЖЭО салуға және Екібастұз ЖЭО сенімді басқаруға беруге жаңа вектор.
Энергетикалық трилемма сыртқы ортаны анықтайды және «Самұрық-Энерго» АҚ даму векторын қалыптастырады

«Самұрық-Энерго» АҚ-ның басымдықтары энергетикалық қауіпсіздік, энергияның ауысуы, тұрақты даму және тиімділік болып табылады
Энергетика саласының трилеммасының «Самұрық-Энерго» АҚ стратегиялық даму бағыттарымен байланысы

Стратегиялық бағыттар, мақсаттар, міндеттер және ПӘК
Стратегиялық бағыттар | Энергия қауіпсіздігі | Тиімділік | Энергия өткізу | Тұрақты даму |
---|---|---|---|---|
Стратегиялық мақсаттар | Экономиканың электр қуаты мен электр энергиясына өсіп келе жатқан сұранысын жабуды қамтамасыз ету | Операциялық, қаржы және инвестициялық қызметтің тиімділігін арттыру | ЖЭК озық дамуы және қоршаған ортаға жағымсыз әсерді азайту | ESG үздік практикаларын ұстану |
Міндеттер |
|
|
|
|
пәк |
|
|
|
|
2024-2033 жылдарға арналған даму стратегиясын бекітуді ескере отырып, тиісті стратегиялық даму мақсатта- рына қол жеткізу үшін қызметтің стратегиялық көрсеткіштері айқындалды.
Қызметтiң стратегиялық көрсеткiштерi 2024-2033 жылдарға арналған даму стратегиясы
Мақсаты | ПӘК | Өлшем бірлігі | Болжам 2025 | Болжам 2027 | Болжам 2033 |
---|---|---|---|---|---|
Энергия қауіпсіздігі | |||||
Экономиканың электр қуаты мен электр энергиясына өсіп келе жатқан сұранысын жабуды қамтамасыз ету | Базалық және газ генерациясын өткізудің жалпы көлемі | Базалық 2023 жылға коэффициент | ≥1 | ≥1,0 | ≥2,0 |
Базалық және газ генерациясының қуатын енгізу көлемі | ГВт, 2023 жылдан бері жинақталған қорытындымен | ≥0,5 | ≥1,5 | ≥7,0 | |
Техникалық дайындық коэффициенті (ТДҚ) | % | ≥75% | ≥75% | ≥80% | |
Көмірге қажеттікті қамтамасыз ету жөніндегі жоспардың орындалуы | % | ≥90% | ≥90% | ≥90% | |
Тиімділік | |||||
Операциялық, қаржылық және инвестициялық қызметтің тиімділігін арттыру | Борыш/EBITDA | Коэффициент | ≤5,5 | ≤5,5 | ≤3,5 |
Шартты отынның үлестік шығысы | 1 кВт*с грамм | ≤400 | ≤350 | ≤330 | |
Негізгі капиталға инвестициялар | Трлн теңге, 2024 жылдан бері жинақталған қорытындымен | ≥1 | ≥2,5 | ≥4,0 | |
Тікелей шетелдік инвестициялардың жалпы ағымы | Млрд доллар, 2024 жылдан бері жинақталған қорытындымен | ≥1,5 | ≥4,0 | ≥8,0 | |
NAV | Базалық 2023 жылға коэффициент | ≥1,3 | ≥2,0 | — | |
Бизнес бағыттары бойынша EBITDA margin | Базалық 2023 жылға коэффициент |
Көмір өндіру (≥25%) Э/э генерациялау (≥40%) Жылу энергиясын генерациялау (≥20%) Э/э бөлу (≥20%) |
Көмір өндіру (≥25%) Э/э генерациялау (≥45%) Жылу энергиясын генерациялау (≥20%) Э/э бөлу (≥20%) |
Көмір өндіру (≥30%) Э/э генерациялау (≥55%) Жылу энергиясын генерациялау (≥20%) Э/э бөлу (≥20%) |
|
Энергия өткізу | |||||
ЖЭК озық дамуы және қоршаған ортаға жағымсыз әсердің төмендеуі | Э/э барлық өндірісіне қатысты CO₂-экв үлестік шығарындылары (базалық 2021 жылға қатысты) төмендету | Базалық 2021 жылға % | ≥20% | ≥30% | ≥40% |
Генерация құрылымындағы ЖЭК және СЭС белгіленген қуатының үлесі | % | ≥25% | ≥25% | ≥40% | |
Тұрақты даму | |||||
ESG үздік тәжірибелерін қолдану | ESG рейтингісінің деңгейін арттыру | Рейтинг | ESG орташа рейтингі / Medium Risks | ESG орташа рейтингі / Medium Risks | ESG жоғары рейтингі / Low Risks |
Әлеуметтік тұрақтылық рейтингін арттыру – SRS индексі | Рейтинг | Шартты түрде тұрақты | Тұрақты | Қолайлы | |
Нөлдік жарақаттануға және өлім-жітімге қол жеткізу (LTIFR, FIFR, LDR төмендету) | Коэффициент | LTIFR (0,26) FIFR (0,07) LDR (195) |
LTIFR (0,24) FIFR (0,01) LDR (185) |
LTIFR (0,18) FIFR (0,01) LDR (155) |
«Самұрық-Энерго» АҚ стратегиясын орындауға бір- неше негізгі органдар мен бөлімшелер жауапты бо- лып табылады. Директорлар кеңесі компанияның даму стратегиясын бекітеді, қызметтің түйінді көр- сеткіштерін айқындайды және стратегиялық мақсат- тардың орындалуын бақылайды. Басқарма страте- гияны іске асыруды тікелей басқаруға жауап береді, құрылымдық бөлімшелер мен еншілес компаниялар- дың жұмысын үйлестіреді, сондай-ақ тұрақты даму қағидаттарын түйінді бизнес-процестерге ықпал- дастырады. Тұрақты даму жөніндегі басшылық ESG-қағидаттардың сақталуын, осы саладағы стра- тегиялық жоспарлауды және тиісті бастамалар- ды енгізуді бақылайды. Өз кезегінде құрылымдық бөлімшелердегі жауапты тұлғалар іс-шаралардың ег- жей-тегжейлі жоспарларын әзірлейді және олардың өз салаларында орындалуын бақылайды.
Стратегияның іске асырылуын бақылау бірнеше тетіктер арқылы жүзеге асырылады. Тұрақты мони- торинг қызметтің негізгі көрсеткіштерінің орында- луын талдауға және қажет болған жағдайда стра- тегиялық жоспарларды өзектендіруге мүмкіндік береді. Мерзiмдер мен бюджеттi қадағалауды, сон- дай-ақ олардың тиiмдiлiгiн белгiленген стратегиялық мақсаттарға сәйкес бағалауды қамтитын инвестици- ялық жобалардың орындалуын бақылау маңызды рөл атқарады. Инвестициялардан кейінгі мониторинг жобаларды іске асырғаннан кейін қол жеткізілген нәтижелерді бағалауға, инвестициялардың қайта- рымдылығын және орындалған іс-шаралардың ком- панияның жалпы стратегиясына әсерін талдауға мүмкіндік береді.
Тәуекелдер мен қиындықтар, т.б байланысты іске асырумен даму стратегиялары
Тәуекелдің немесе қатердің атауы | Тәуекелдерді басқару жөніндегі шаралар |
---|---|
Іске асырылатын/перспективалы инвестициялық жобалар мен инвестициялық бағдарламалардың тәуекелдері |
|
Көмірді өткізу жоспарын орындамау тәуекелі |
|
Электр энергиясын өндіру жоспарын орындамау тәуекелі |
|
Электр энергиясын беру және бөлу жоспарын орындамау тәуекелі |
|
Электр энергиясын сату жоспарын орындамау тәуекелі |
|
Сатып алу процесінің тәуекелі |
|
Көмір өндіру жоспарының орындалмау тәуекелі |
|
Жылу энергиясын өндіру және өткізу жоспарын орындамау тәуекелі |
|
Ақпараттық қауіпсіздік тәуекелі |
|
Ақпараттық жүйелердің тәуекелдері |
|
Энергия тиімділігі бойынша тәуекелдер |
|
Тариф белгілеу тәуекелі |
|
Контрагент банктердің кредиттік тәуекелі |
|
Санкциялар тәуекелі |
|
Заңнаманы бұзу және НҚА сақтамау тәуекелі |
|
Пайыздық тәуекел |
|
Валюталық тәуекел |
|
Заңды тұлғалардың жарғылық капиталындағы акцияларды/қатысу үлестерін сатып алуға, иеліктен шығаруғa байланысты тәуекелдер |
|
Қоғамның даму стратегиясын орындамау тәуекелі |
|
Террористік актінің тәуекелі |
|
Операциялық, инвестициялық, қаржылық қызметті жүзеге асыру үшін өтімділіктің жетіспеу тәуекелі |
|
Активтердің құнсыздану тәуекелі |
|
Климаттық өтпелі тәуекелдер (Директорлар кеңесінің 2024 жылғы 23 желтоқсандағы шешімімен енгізілді (№ 17/24 хаттама)) |
|
Экологиялық тәуекелдер |
|
Корпоративтік басқару режимінің бұзылу тәуекелі |
|
Қызметтік міндеттерді, өндірістегі жазатайым оқиғаларды орындау процесінде қызметкерлердің денсаулығы мен өміріне залал келтіру тәуекелі |
|
«Самұрық-Энерго» АҚ тобының адами ресурстар тәуекелдері |
|
Өндірістегі авариялар мен апаттар тәуекелі |
|
Сақтандыру қорғауының сапасыз тәуекелі |
|
Әлеуметтік тәуекелдер |
|
Іскерлік беделге залал тәуекелі |
|
Жұмысшылардың және үшінші тұлғалардың алаяқтық/сыбайлас жемқорлық/ұрлық тәуекелі |
|
Климаттық физикалық тәуекелдер |
|
Комплаенс-тәуекелдер |
|
2024 жылы «Самұрық-Энерго» АҚ даму стратегиясын іске асыру
Біздің Компанияның стратегиялық көрсеткіштері жақсару үрдісін көрсетуде. Өсудің негізгі факторлары ішкі нарықта электр энергиясы мен қуатын өткізу көлемінің ұлғаюы, қуатқа жеке тарифтер алу, отын мен судың технологиялық қажеттіліктерге жұмсалатын үлестік шығыстарының қысқаруы, отын-энергетикалық ресурстар мен энергия үнемдеу шығындарын оңтайландыру, сондай-ақ борыштық жүктеменің төмендеуі болып табылады.
2022-2031 жылдарға арналған даму стратегиясына сәйкес Қызметтің стратегиялық көрсеткіштері
Көрсеткіш | Нақты 2021 | Нақты 2022 | Нақты 2023 | Нақты 2024 |
---|---|---|---|---|
Көміртегі ізінің нетто төмендеуі, мың тонна | 32 952 | 31 978 | 31 877 | 30 880 |
Еңбек өнімділігі22, мың теңге/адам | 10 154 | 13 273 | 47 855 | 56 234 |
ROI (ROI стратегиялық ПӘК активтерді өткізу шартымен қолданылатын болады) | -12% | |||
Таза активтердің құны (NAV), млн теңге | 412 899 | 442 753 | 485 969 | 581 211 |
Борыш/EBITDA (арақатынас) | 2,41 | 1,90 | 1,71 | 1,66 |
Корпоративтік басқару рейтингі | BB | - | BB | |
Шикізаттық емес тауарлар мен қызметтерді шығару, мың теңге | 332 537 144 | 381 464 992 | 444 959 627 | 573 489 842 |

2024-2033 жылдарға арналған даму стратегиясына сәйкес қызметтің стратегиялық көрсеткіштері.
Мақсаты | ПӘК | Өлшем бірлігі | Жоспар 2024 | Нақты 2024 | Болжам 2033 |
---|---|---|---|---|---|
Экономиканың электр қуаты мен электр энергиясына өсіп келе жатқан сұранысын жабуды қамтамасыз ету | Базалық және газ генерациясын өткізудің жалпы көлемі | Базалық 2023 жылға коэффициент | 35,2 | 30,1 | ≥2,0 |
Базалық және газ генерациясының қуаттарын енгізу көлемі | ГВт, 2023 жылдан бері жинақталған қорытындымен | 500 | 500 | ≥7,0 | |
Техникалық дайындық коэффициенті (ТДК) | % | 89,7% | 90,9% | ≥80% | |
Көмірге қажеттілікті қамтамасыз ету жөніндегі жоспардың орындалуы | % | 90% | 92% | ≥90% | |
Операциялық, қаржылық және инвестициялық қызметтің тиімділігін арттыру | Борыш/EBITDA | Коэффициент | 2,9 | 1,66 | ≤3,5 |
Шартты отынның үлестік шығысы | 1 кВт*с-қа грамм | 390 | 365 | ≤330 | |
Негізгі капиталға инвестициялар | Трлн теңге, 2024 жылдан бері жинақталған қорытындымен | 0,2 | 0,2 | ≥4,0 | |
Тікелей шетелдік инвестициялардың жалпы ағымы | Млрд доллар 2024 жылдан бері жинақталған қорытындымен | 0,1 | 0,1 | ≥8,0 | |
NAV | Базалық 2023 жылға коэффициент | 1,3 | 1,2 | ≥2,0 | |
Бизнес бағыттар бойынша EBITDA margin | Базалық 2023 жылға коэффициент |
Көмір өндіру (22,3%) Э/э генерациялау (44,4%) Жылу энергиясын генерациялау (0,3%) Э/э бөлу (34,9%) |
Көмір өндіру (15,1%) Э/э генерациялау (50,6%) Жылу энергиясын генерациялау (4,0%) Э/э бөлу (36,2%) |
Көмір өндіру (≥30%) Э/э генерациялау (≥55%) Жылу энергиясын генерациялау (≥20%) Э/э бөлу (≥20%) |
|
ЖЭК озық дамуы және қоршаған ортаға жағымсыз әсердің төмендеуі | Э/э барлық өндірісіне қатысты СО₂-экв үлестік шығарындыларының (базалық 2021 жылға қатысты) төмендеуі | Базалық 2021 жылға % | -25,6% | -28,9% | ≥40% |
Генерация құрылымындағы ЖЭК және СЭС белгіленген қуатының үлесі | % | 31,6% | 31,6% | ≥40% | |
ESG үздік тәжірибесін қолдану | ESG рейтингі деңгейін арттыру | Рейтинг | ESG орташа рейтингі/Medium Risks | «3»/52 балл (орташа рейтинг) | ESG жоғары рейтингі/Low Risks |
Әлеуметтік тұрақтылық рейтингін арттыру – SRS индексі | Рейтинг | Шартты түрде тұрақты | 69 | Қолайлы | |
Нөлдік жарақаттануға және өлім-жітімге қол жеткізу (LTIFR, FIFR, LDR төмендету) | Коэффициент | LTIFR (0,27) FIFR (0,10) LDR (200) |
LTIFR (0,99) FIFR (0,09) LDR (170,69) |
LTIFR (0,18) FIFR (0,01) LDR (155) |
Компанияның стратегиялық көрсеткіштері жақсарып келеді. Өсудің негізгі факторлары келесілерді қамтиды:




Есепті кезеңде Компания «Самұрық-Қазына» АҚ қорымен келісілген стратегиялық мақсаттар мен 24 не- гізгі міндеттерге сәйкес келетін бастамалар мен жобалардың бекітілген кезеңдерін іске асырды.
Стратегиялық мақсат | Міндет | Шара | Орындалу мәртебесі |
---|---|---|---|
![]() Экономиканың электр қуаты мен электр энергиясына өсіп келе жатқан сұранысын жабуды қамтамасыз ету |
МАЭС-3 көмір станциясын, 1–4 блоктарын салу | Алдын ала ТЭН нәтижелері алынды | Алдын ала ТЭН жобасы әзірленіп, 17.04.2025 ж. СЭ Басқармасымен мақұлданды және одан әрі ҚР Энергетика министрлігіне беру үшін Мемлекеттік мүлік және жекешелендіру комитетіне жолданды. |
«Богатырь» разрезінің циклдік-ағынды технологияға көшуі | Көмірді жөнелту іске қосылды | Қазіргі уақытта ЦАТ көмір жөнелтуді жүзеге асырып жатыр, ІҚҚ аяқталғаннан кейін және ескертулерді жойған соң 2025 жылдың соңына дейін өнеркәсіптік пайдалануға көшеді. | |
Алматы ЖЭО-2 жаңғырту | Құжаттама сараптамадан өтуде | Қорытынды алу 2025 жылдың тамызына жоспарланған. | |
Алматы ЖЭО-3 (БГК 450 МВт) қайта құру | ТЭН түзету | Қорытынды алу 2025 жылдың шілдесіне жоспарланған. | |
ЭМАЭС-1 №3 энергоблогын жаңғырту | ТЭН сараптамада | 2024 ж. 30 желтоқсанда жобаның ТЭН-іне «Мемсараптама» РМК-ның оң қорытындысы алынды. | |
ЭМАЭС-2 кеңейтімі (№3 ст. блокын орнату) | Инвестициялық келісім жасалды | 2024 ж. қыркүйекте ҚР Энергетика министрлігі мен «МАЭС-2» АҚ арасында инвестицияларды қайтару жөніндегі инвестициялық келісім жасалды. | |
Алматы электр желілерін қайта жаңарту | 10 кВ 102,22 км кабель желісі салынды | 2024 ж. қорытындысы бойынша жоспар 77,53 км болғанмен, 10 кВ 102,22 км кабель желісі салынды. Құрылыс-монтаж жұмыстары орындалды, кабель-өткізгіш өнімі сатып алынды. | |
ЭМАЭС-1-де №1 энергоблокты қалпына келтіру | №1 блок пайдалануға берілді | Пайдалануға қабылдау актісіне 2024 ж. 23 желтоқсанда қол қойылды. | |
Электр желілерінің тозуын азайту | 2024 жылдың соңына қарай тозуды жоспарлы түрде 88,85% дейін төмендету | 2024 ж. қорытындысы: электр желілерінің тозуы 88,8% деңгейіне дейін азайтылды. | |
РФ-ға көмір экспортын қамтамасыз ету (50% үлестік компания) | РФ-ға байытылмаған көмір экспортын қамтамасыз ету | 2024 ж. қорытындысы бойынша экспорт көлемі 9,317 млн тонна болды. | |
АО «АЖК» желілеріндегі шығындарды төмендету | 2024 ж. технологиялық шығын деңгейін 11,25% дейін | 2024 ж. қорытындысы: нақты техқалдықтар 10,72% құрады. | |
![]() Операциялық, қаржылық және инвестициялық қызметтің тиімділігін арттыру |
Энергия үнемдеу және тиімділік бағдарламасын іске асыру | Энергия ресурстарын есепке алуды жетілдіру, ұйымдастыру-техникалық, жөндеу-сервистік және пайдалану сипатындағы шаралар | 67 іс-шара орындалды (Шығыс СЭС-ті есепке ала отырып). Топта энергия тиімділігін арттыру бойынша шаралар 1,2 млрд тг үнемдеуге мүмкіндік берді. 594 млн тг экономикалық тиімділігі бар 54 рационализаторлық ұсыныс мақұлданды. |
Forum Muider редомицилияциясы | Forum Muider B.V. (Нидерланд) → Forum Muider Ltd (Кипр) трансшекаралық қосылуы | 2024 ж. қарашада Никосия (Кипр) сотының Forum Muider B.V.-ді Forum Muider Ltd-қа қосу туралы бұйрығы алынды. | |
«Өскемен СЭС» АҚ және «Шүлбі СЭС» АҚ-ны тарату | «Шүлбі СЭС» АҚ бойынша іс-шаралар | «Шүлбі СЭС» АҚ таратылды. «УК ГЭС» АҚ бойынша іс-шараларды бастау 2025 ж. 2 тоқсанына жоспарланған. | |
HR-процестерді автоматтандыру | Топ бойынша HR-процестерді автоматтандыру | Жүйе енгізілді; мүдделі тараптардың талаптарына бейімдеу жүргізілуде. | |
Ақпараттық қауіпсіздік жүйесін енгізу | Ақпараттық қауіпсіздікті қамтамасыз ету қызметтері | Периметр: Корпоративтік орталық және 9 ДЗО. Виртуалды сервер, SIEM-қызметі орнатылды, тестік сканерлеулер жүргізілді. Іске асыру мерзімі 2024–2025 жж. | |
Өндірістік мониторинг жүйесін енгізу | Компанияның экономикалық және өндірістік қызметіне байланысты процестерді мониторингтеу және жедел басқару шешімдерін қабылдау жүйесі (Ситуациялық орталық) | Жүйе 2024 ж. желтоқсанында пайдалануға берілді. | |
Бизнес-процестерді роботтандыру (RPA) | RPA бағдарламалық өнімін пайдалану қызметтері | 8 ДЗО-да бизнес-процестер талданды, негізгі процестер сипатталды, IBM платформасында RPA-боттар енгізілді. Іске асыру: 2024–2025 жж. | |
Электрондық мұрағат | Құжаттарды мұрағаттық сақтауды ұйымдастыруды автоматтандыру | Жұмыстар аяқталды, жүйе пайдалануға берілді. | |
Қаржы ковенанттарын сақтау | Кредиторлардың қаржылық ковенанттары сақталды | Борыш/EBITDA — 1,62 (≤3,5); EBITDA/пайыздар — 12,23 (≥3,0). | |
«1С платформасын жаңарту» (ERP) жобасы | ЭМАЭС-1-де «1С:ERP» АЖ енгізу | 2024 ж. кастомизация, оқыту, деректерді көшіру, тестілік пайдалану және өндірістік іске қосу кезеңдері аяқталды. | |
«Көлденең мониторинг» жобасы | КЦ-ға лицензия сатып алу | Лицензия алынды, 2025 ж. енгізу үшін техникалық ерекшелік дайындалады. | |
ЭМАЭС-1-де қоршаған орта эмиссияларын автоматтандырылған мониторинг жүйесін орнату | Ст. №7 және №8 блоктарда АСМ | Монтаж және іске қосу-реттеу орындалды, тәжірибелік пайдалану актілеріне қол қойылды. | |
ЭМАЭС-2-де қоршаған орта эмиссияларын автоматтандырылған мониторинг жүйесін орнату | АСМ орнату | 2024 ж. 26 маусымнан бері деректер экология органдары жүйесіне әр 20 минутта онлайн режімде берілуде. Пайдалануға енгізу актісі қол қойылды. | |
АлЭС-те АСМ орнату | ТЭЦ-1 және ЭТК объектілерінде АСМ | 2024 ж. 21 қарашадан бастап деректер онлайн берілуде. Пайдалануға енгізу актісі қол қойылды. | |
АлЭС ТЭЦ-2-де АСМ орнату | АСМ орнату | Пуск-жөндеу және тест жұмыстары жүріп жатыр. Деректерді беруді бастау — 2025 ж. мамыр. | |
НҚА-ға өзгерістер енгізу (қуат нарығы тарифіне қосалқы жабдықтар шығынын қосу) | НҚА өзгерістері | Заңға («Электр энергетикасы туралы») және Қуат нарығы ережелеріне (25.11.2024) түзетулер енгізілді. | |
НҚА-ға өзгерістер (ТЭЦ-2 газбен ЖЭЖ үшін жекелей тариф және т.б.) | НҚА өзгерістері | 13.09.2024 ж. газды балама отын ретінде пайдалана отырып генерацияны жаңғырту/кеңейту бойынша ережелер күшіне енді. | |
Тендер мерзімдерін қысқарту үшін НҚА өзгерістері | НҚА өзгерістері | 25.11.2024 ж. генерацияны салу тендеріне өзгерістер тіркелді (екі қатысушыдан аз болғанда Үкімет жеңімпазды айқындай алады). | |
Салалық бастамаларды әзірлеу және талқылауға қатысу | Ұсынымдар дайындау | Меморгандармен және аккредиттелген ұйымдармен бірлесіп жұмыс жүргізілуде. | |
Энергетика саласындағы өзгерістерді мониторингтеу | НҚА мониторингі | Мониторинг тұрақты негізде жүргізілуде. | |
ЖЭО-дан басым сатып алуды қайта қарау бойынша заңнамаға түзетулер | Түзетулер | 25.11.2024 ж. ҚР ӘМ-де тіркелді. | |
Экологиялық кодекске өзгерістер (қаржылық қамтамасыз ету мерзімін 2026 ж. 1 шілдеге көшіру) | Экокодекс түзетулері | 01.07.2024 ж. күшіне енді (мерзім 2 жылға шегерілді). | |
Газ жобалары бойынша инвестициялық шешім қабылдау кезеңінде ИП-ны түзету мүмкіндігі | НҚА өзгерістері | 13.09.2024 ж. тиісті ережелер күшіне енді. | |
Энергия өндірушілер активтерінің тозуын есептеу әдістемесіне өзгерістер | Әдістеме өзгерістері | Ұсыныстар «Қазақстан Электр энергетикалық қауымдастығына» жіберілді, МЭ-ге қабылдауға жолданды. | |
ҚОӘБ бойынша қаржылық қамтамасыз етудің баламалы тетіктерін әзірлеу | Баламалы тетіктер | Тиісті заңнамалық түзетулер қабылданды; баламалы тетіктер бойынша ұсыныстар пысықталуда. | |
САЭС/ГЭС жобалары бойынша инвестициялардың қайтарымын қамтамасыз етуге қатысу | Заңнаманы жетілдіру | Механизм нобайы пысықталуда; МЭ-ге ұсыныстар жолданды. | |
— | — | СНЭ жобаларына қатысты бизнес-модельдің жалпы тұжырымдамасы айқындалды. | |
НДТ шығындарын қуат нарығы арқылы өтеу тетіктерін жетілдіруге қатысу | — | 08.07.2024 ж. №121-VIII ЗРК аясында НДТ шығындарын инвестициялық келісімдер шеңберінде қуат нарығына енгізу мүмкіндігі бекітілді. | |
![]() ЖЭК озық дамуы және қоршаған ортаға әсердің төмендеуі |
ЮНИГРИН ЭНЕРДЖИ-мен СЭС (1 ГВт) салу | Бірінші кезектегі шарттар; 2-кезектегі 500 МВт тізбесі | ПГУ-Туркестан, KEGOC және «Қазатомөнеркәсіп»-пен ЭЖС шарттары; 31.12.2024 ж. 2-кезек тізбесі бекітілді. |
Көміртекті ұстау және сақтау технологиясы (CCS) | Назарбаев университетімен ҒЗТКЖ | 2024 ж. ПБҚСГ зертханалық қондырғысында эксперименттер өткізіліп, мембраналардың сипаттамалары зерттелді; жылдық есеп берілді, АВР-ға қол қойылды. | |
Көміртегі бірліктерін (офсеттерді) және I-REC сертификаттарын сату | Келісімшарттар | I-REC сертификаттарын алу қарастырылуда. | |
KASE және AIX-ке «жасыл» облигациялар орналастыру | Қоғам туралы ақпарат AIX-ке ұсынылды | Барлық есептер мен ақпарат талаптарға сәйкес мерзімінде ұсынылды. | |
DFO, ECA қаржыландыруын тарту | MIGA-дан terms and conditions алынды | MIGA-дан шарттар алынды, сонымен қатар банктерден түрлі ұсыныстар алынды. | |
China Power International Holding Ltd-пен 1 ГВт ВЭС + ЭЖЖ | МГС қол қойылған | 12.11.2024 ж. ҚР мен ҚХР Үкіметтері арасындағы МГС-қа қол қойылды, жоба ірі жобалар тізімінде. | |
«Masdar»-мен 1 ГВт ВЭС + ЭЖЖ | Құжаттамаға қол қою (CoJ, SHA, PPA), бірлескен кәсіпорын | 11.11.2024 ж. Qazaq Wind Power LLP құрылды; инвестициялар туралы келісім және PPA қол қойылды; 31.12.2024 ж. SHA қол қойылды. | |
![]() ESG үздік тәжірибелерін қолдану |
Қоғамдық есептілікте халықаралық стандарттарды пайдалану, ашықтықты күшейту | Интеграциялық жылдық есеп GRI Standard 2021, AA1000, AIX, KASE, ISO 26000:2010, LSE, IR, SASB, TCFD индикаторларына сәйкес дайындалды | «Қос мәнділік» қағидаты бойынша әсерді бағалау жүргізілді; есеп 31.05.2024 ж. Директорлар кеңесімен бекітілді. |
Сыбайлас жемқорлыққа қарсы саясат және этика бойынша тұрақты тренингтер | Қызметкерлерге тренингтер мен оқыту | Бірқатар оқу іс-шаралары өткізілді («Квазимемлекеттік сектордағы шаралар», «Комплаенс кіріспе», Кодекс өзгерістері және т.б.). | |
ESG рейтингін жетілдіру | 52 баллмен ESG рейтинг алынды (орташа деңгей «3») | 30.12.2024 ж. Sustainable Fitch қорытындысы алынды. | |
Адами капиталды дамыту | Менеджерлерге арналған тұрақты оқу бағдарламалары | ESG контекстіндегі HR, DEI, қауіпсіздік мәдениеті, уақытты басқару және т.б. тақырыптарда оқыту өткізілді. | |
Кадрлардың тұрақтамауын төмендету | Оптимизациямен байланысты емес іс-шаралар | 2024 ж. топ бойынша тұрақтамау 10% (мақсат ≤14%). | |
Әлеуметтік тұрақтылықты қамтамасыз ету | Samruk Research Services сауалнамасы және АУП әл-ауқатын зерттеу | Өндірістік персонал бойынша нәтиже — 69%; АУП әл-ауқат индексі — 46%. | |
Мүмкіндігі шектеулі адамдарды жұмысқа орналастыру | Бағдарлама бекітілді | 2024 ж. 31 ЛСИ жұмысқа орналасты (квотадан жоғары). | |
«Самұрық-Қазына» Қорының 2024–2028 жж. ӨҚжЕҚ жүйесі стратегиясын іске асыру | Жоспар әзірленіп, ДЗО-ға жолданды | Іске асыру жалғасуда. | |
GRI-ге сәйкес жыл сайынғы интеграцияланған есеп | Есеп бекітілді | Есеп 31.05.2024 ж. бекітілді. | |
Кредиторлар/қаржы институттары/рейтинг агенттіктеріне есептер ұсыну | Шарттарға сәйкес ақпарат ұсыну | Барлық есептер уақтылы берілді, рейтинг 14.10.2024 ж. расталды. | |
Балық ресурстарын молықтыру | Су айдындарын балықтандыру | 2024 ж. 16 тамызда «Шульбі СЭС» АҚ — 22 180 дана; 8 қазанда «Усть-Каменогорск ГЭС» — 107 931 дана шабақ жіберді. |